Mezzosopranistka Markéta Cukrová je ojedinělým úkazem na české scéně vokální hudby. Pro neobyčejnou všestrannost a cit pro styl je vyhledávanou interpretkou hudby od středověku po současnost. Dlouhodobé úspěchy ve stylové interpretaci jí vynesly spolupráci s renomovanými soubory a orchestry (Mala Punica, Collegium Marianum, Collegium Vocale Gent, Collegium 1704, {OH} Orkiestra Historyczna).
Uznání si vysloužily její interpretace písňového repertoáru (Haydn, Mozart, Tomášek, Berlioz) za doprovodu kladívkového klavíru, stejně jako nahrávky 8 italských árií J.D.Zelenky s Ensemble Tourbillon a Stabat Mater J.J. Ryby s orchestrem L'armonia terrena, která obdržela ocenění Diapason D'Or. V roce 2018 vyšlo CD s Moravskými dvojzpěvy Antonína Dvořáka za doprovodu originálního klavíru (Bösendorfer, Vídeň 1879) z pozůstalosti Antonína Dvořáka. V roce 2022 vyšla zatím poslední nahrávka písní Bohuslava Martinů a Benjamina Brittena za doprovodu Ivo Kahánka, jež byla nominována na Ceny Anděl. Vedle písní se věnuje též tvorbě oratorní a symfonické Dvořáka, Wagnera a Mahlera.
Markéta má bohatou pedagogickou činnost zahrnující kurzy a lekce zaměřené na techniku zpěvu a interpretaci vokální hudby. Je překladatelkou knihy rozhovorů o výuce zpěvu proslulé pedagožky Margreet Honig, která vyšla pod názvem Skutečný zpěv.
Vedle rozsáhlé koncertní činnosti se Markéta věnuje i divadelní práci. Za roli Dardana v Handelově opeře Amadigi di Gaula na Händelfestspiele v německém Göttingenu si vysloužila nadšené kritiky a pozvání festivalu k samostatnému recitálu. Pravidelně hostuje v Národním divadle v Brně (Offenbach/Hoffmannovy povídky, Mozart/Kouzelná flétna, Martinů/Hry o Marii, Purcell/Dido a Aeneas, Saariaho/Láska na dálku, Rossini/ Hrabě Ory, Verdi/Falstaff), Praze (Monteverdi/Orfeo, Händel/Rinaldo, Martinů/Julietta) a Ostravě (Britten/Zneuctění Lukrécie, Gluck/Iphigénie v Aulidě, Křička/Bílý pán) a v Jihočeské opeře (Handel/Mesiáš, Boito/Mefistofeles). S Českou Filharmonií nastudovala roli 2.žínky v Dvořákově Rusalce pod vedením Semjona Byčkova. V sezóně 23/24 přijala pozvánku berlínské Staatsoper Unter den Linden na hostování v Charpentierově Médee pod taktovkou Sira Simona Rattla.
V uplynulých letech byla dvakrát nominována do úzkého výběru na cenu Opera Plus Award pro |Nejlepší operní zpěvačku sezóny a na tři další významná ocenění (Thálie, Jihočeská Thálie a Classic Prague Awards).